Bidang | : | Akademik. |
Tajuk | : | Guru Dan Mata Pelajaran. |
Objektif | : | Pada akhir sesi murid dapat:- 1. Mengenali singkatan bagi setiap mata pelajaran. 2. Menyebut singkatan bagi setiap mata pelajaran. 3. Menerapkan nilai murni menghormati guru. |
Masa | : | 60 minit |
Sasaran | : | Tahun 1 |
Bahan | : | Jadual Waktu Kelas, Lampiran A/1B |
Langkah-langkah | : | Set induksi: Murid menyebut nama guru-guru yang mereka kenali. 1. Guru Bimbingan dan Kaunseling mempamerkan jadual waktu kelas. 2. Guru Bimbingan dan Kaunseling menjelaskan setiap makna singkatan bagi mata pelajaran dan guru yang mengajar mata pelajaran tersebut. 3. Guru Bimbingan dan Kaunseling mengedarkan Lampiran 1B dan meminta murid mewarnakan singkatan yang sama dengan warna yang sama. |
Penilaian | : | Murid boleh mewarna singkatan mata pelajaran dalam jadual yang disediakan. |
Rumusan | : | Mengenali mata pelajaran dan guru serta mengamalkan sikap menghormati guru. |
Falsafah | : | Tak Kenal Maka Tak Suka. |
LAMPIRAN
Contoh
Jadual Waktu Kelas Tahun 1 ________
HARI | 745 815 | 815 845 | 845 915 | 915 945 | 945 1015 | 1015 1045 | 1045 1115 | 1115 1145 | 1145 1215 | 1215 1245 | 1245 115 |
I | PER | PK | MZ | MT | R | BM | BM | PS | PS | AM | AM |
S | MT | MT | BM | BM | E | BI | BI | BA | BA | AM | AM |
R | BI | BI | MT | MT | H | BM | BM | BM | AM | AM | |
K | PK | PK | BM | BM | A | BI | BI | MZ | SC | SC | |
J | MT | MT | BI | BI | T | BM | BM | BM | SC | | |
BM | BAHASA MELAYU | | | SC | SCIENCE | |
| (Nama Guru) | | | | (Nama Guru) | |
BI | ENGLISH | | | AM | AGAMA / MORAL | |
| (Nama Guru) | | | | (Nama Guru) | |
MT | MATHEMATIC | | | MZ | MUZIK | |
| (Nama Guru) | | | | (Nama Guru) | |
PK | PENDIDIKAN KESIHATAN | | | PS | PENDIDIKAN SENI | |
| (Nama Guru) | | | | (Nama Guru) | |
BA | BAHASA ARAB | | | PERH | PERHIMPUNAN | |
| (Nama Guru) | | | | Semua Guru | |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan