Bidang | : | Akademik. |
Tajuk | : | Kemahiran Membaca - Main Peranan |
Objektif | : | Pada akhir sesi murid dapat: 1. Mengetahui kepentingan membaca. 2. Memahami bahan bacaan. 3. Melakukan simulasi ayat mudah. |
Masa | : | 60 minit |
Sasaran | : | Tahun 1 |
Bahan | : | Kad Imbasan (disediakan oleh guru sebelum sesi pengajaran) |
Langkah-langkah | : | Set induksi: Guru Bimbingan dan Kaunseling meminta murid menyanyi lagu berkaitan dengan haiwan. Contoh:- Lompat Si Katak Lompat - Bangau Oh Bangau 1. Guru Bimbingan dan Kaunseling menjelaskan kepentingan membaca. 2. Guru Bimbingan dan Kaunseling menunjukkan kad imbasan dan membaca ayat. Contoh: - Burung terbang. - Katak melompat. 3. Murid dibahagi kepada beberapa kumpulan dan ketua diminta mengambil satu kad ayat . 4. Murid menggayakan aksi mengikut ayat yang diperoleh. |
Penilaian | : | Pemahaman pembacaan melalui aksi yang digayakan. |
Rumusan | : | Teknik membaca yang betul dapat membantu murid dalam memahami bahan bacaan. |
Falsafah | : | ‘Membaca Jambatan Ilmu’ |
Isnin, 8 November 2010
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan