Bidang | : | Akademik. |
Tajuk | : | Kemahiran Mendengar – Telinga Gajah |
Objektif | : | Pada akhir sesi murid dapat:- 1. Membuat pergerakan mengikut arahan yang diberikan. 2. Sentiasa peka pada arahan atau maklumat yang diberi. |
Masa | : | 60 minit |
Sasaran | : | Tahun 1 |
Bahan | : | Kertas A4, Lampiran A/1C |
Langkah-langkah | : | Set induksi: Guru Bimbingan dan Kaunseling memberi arahan mudah. Contoh: Angkat tangan kanan Angkat tangan kiri Hentak kaki kanan Hentak kaki kiri 1. Guru Bimbingan dan Kaunseling mengedarkan kertas A4. 2. Murid melukis bentuk mengikut arahan guru. a. Lukis bulatan besar di bahagian atas kertas. b. Dalam bulatan besar lukis dua bulatan kecil di kiri dan kanan. c. Di bawah bulatan besar lukis satu segiempat tepat secara menegak. d. Di kiri kanan segiempat tepat lukis 2 segitiga. e. Di bawah segiempat tadi, lukis 2 segiempat tepat secara menegak. ( Lampiran A/1C ) 3. Guru Bimbingan dan Kaunseling memilih secara rawak beberapa orang murid untuk mempamerkan hasil kerja mereka. 4. Murid diminta memberi pendapat tentang hasil kerja rakan. 5. Guru Bimbingan dan Kaunseling menjelaskan kepentingan mendengar dalam proses pembelajaran. |
Penilaian | : | Murid boleh membuat pergerakan dan melukis bentuk mengikut arahan yang diberikan. |
Rumusan | : | Pentingnya kemahiran mendengar dalam pengajaran dan pembelajaran |
Falsafah | : | Komunikasi dua hala lebih berkesan berbanding komunikasi sehala. |
Isnin, 8 November 2010
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan